Analityka biznesowa i UX
Wartościowe dane napędzają dobre decyzje biznesowe i technologiczne. Pomożemy Ci je zdobyć.
Dlaczego analityka jest ważna w projektowaniu UX?
W toku badań User Experience pozyskujemy wiele danych. To właśnie ich skuteczna i precyzyjna analiza sprawia, że wyciągnięte wnioski stworzą wartość dodaną dla Twojego produktu.
Popularne są studia przypadku, gdzie zmiana koloru lub kształtu pojedynczego elementu na stronie (np. przycisku) powodowała wzrost konwersji o kilkadziesiąt procent. To właśnie dzięki analizie danych ilościowych jesteśmy w stanie testować rozwiązania i wybierać najskuteczniejsze.
Dane jakościowe i ilościowe w UX
Analityk troszczy się o ilościowe, UX designer pozyskuje dane jakościowe. Co to oznacza? Zadaniem tych pierwszych jest odpowiedź na pytanie “Co się dzieje?”. Na przykład “Współczynnik odrzuceń wzrósł w ostatnim kwartale”.Druga grupa poszukuje odpowiedzi “Dlaczego?”.
Te dwa podejścia - nastawione na liczby oraz nastawione na ludzi - doskonale się uzupełniają i właściwie nie mogą istnieć bez siebie.