Projektowanie Doświadczeń Użytkownika (UX)
Kreujemy dobre doświadczenia użytkowników
Projektowanie UX to szereg działań, które obejmują między innymi badania zwyczajów i oczekiwań użytkowników i projektowanie aspektów wizualnych i funkcjonalnych serwisu. Ich celem jest takie zaprojektowanie doświadczenia użytkowników, by jak najchętniej realizowali postawiony stronie czy aplikacji cel - na przykład zakup czy pozostawienie leada.
Naszym głównym celem jako projektantów jest stworzenie nowego lub przebudowa istniejącego serwisu w taki sposób, by stał się użyteczny i intuicyjny dla odbiorców. Ułatwiamy pracę z narzędziami i pomagamy zwiększyć przychody firm.
Z jakich etapów składa się projektowanie UX?
- Analizujemy potrzeby - na tym etapie stawiamy sobie cele, które chcemy osiągnąć. Planujemy podstawowe funkcjonalności aplikacji lub strony. W przypadku już działających produktów dokonujemy audytu i poszukujemy pola do usprawnień.
- Poznajemy odbiorców - przeprowadzamy badania, tworzymy persony i projektujemy ścieżki konwersji. Na tym etapie znajdujemy punkty wspólne między oczekiwaniami użytkowników oraz Twoimi celami biznesowymi, które ustaliliśmy na etapie pierwszym.
- Projektujemy - pozostając z Tobą w ciągłym kontakcie projektujemy prototypy, mapy stron i makiety.
Czy inwestowanie w UX się opłaca?
Dobrze zaprojektowany serwis lub aplikacja, czyli taki, który generuje pozytywne doświadczenie użytkownika, może realnie wpłynąć na osiąganie celów biznesowych.
- Zwiększa współczynnik konwersji
- Poprawia pierwsze wrażenie użytkownika, zmniejszając tym samym bounce rate
- Rośnie satysfakcja, zaangażowanie i lojalność klienta
- Odpowiednio zaprojektowana ścieżka konwersji może znacząco wpłynąć na wartość zakupów