Analiza rynku i konkurencji
Poznaj swoje otoczenie rynkowe, czerp inspirację od najlepszych i unikaj błędów.
Poznaj swoją konkurencję
Twoja organizacja nie działa w próżni. Obok Ciebie na rynku działają podmioty konkurencyjne. Obserwacja i analiza działań rywali może stanowić wartościowe paliwo napędzające właściwe decyzje biznesowe.
Dlaczego warto analizować konkurencję pod kątem UX, UI oraz IT?
- Zidentyfikujesz słabe strony w projektach konkurencyjnych, co pozwoli Ci uniknąć powtarzania błędów u siebie
- Odnajdziesz sposoby na wyróżnienie się na tle rywali
- Zaobserwujesz zmiany w trendach
- Zauważysz dobre rozwiązania. które warto wdrożyć również w Twoich projektach
Czy nie lepiej kreować wszystkie rozwiązania UX samodzielnie?
Chociaż oczywiście proces projektowania UX i UI jest bez wątpienia kreatywny, a innowacyjne podejście jest w cenie, to jednak warto poznać i zrozumieć powszechnie funkcjonujące w branży wzorce, a te najlepsze zastosować u siebie. Dlaczego?
Twój potencjalny klient spędza na innych stronach w sieci łącznie więcej czasu niż w Twojej witrynie czy aplikacji. Jest przyzwyczajony do pewnych rozwiązań i próba “wymyślenia koła na nowo” i zaskoczenia konsumenta, zaowocują raczej odbiciem się od projektu niż nauką zupełnie nowego interfejsu.
Dodatkowo obserwacja otoczenia rynkowego pozwala zaoszczędzić czas oraz pieniądze, ponieważ nie wszystkie elementy projektu będą musiały być poddane badaniom. A jeśli jakieś rozwiązanie wydaje się interesujące, ale nie mamy przekonania, czy jest skuteczne, to taka inspiracja może być hipotezą badawczą.
Warto także dodać, że benchmarking oraz inspirowanie się rozwiązaniami funkcjonującymi na rynku nie oznacza - i nie może oznaczać! - kopiowania cudzych projektów. Ostatecznym efektem procesu projektowego jest zupełnie nowa strona lub aplikacja, wyjątkowa i jak najlepiej dopasowana do potrzeb przyszłych odbiorców.